Albums

0031-(0)4020432298

0031(0)62161832

Biografie

Addy van Mierlo (Gilze en Rijen) hanteert zeer verschillende kunstvormen om zich in uit te drukken: keramiek, beeldhouwen, tekenen en schilderen.
Haar eerste kunstwerken waren”natuurobjecten”, drie dimensionale composities waarin natuurlijke materialen, zoals b.v. gedroogde zaden, bloemen, takken en distels, een nieuw leven kregen in een nieuw geconstrueerde werkelijkheid.
Een monumentaal voorbeeld van zo’n kunstwerk in verschillende technieken sierde decennia lang de trouwzaal van de gemeente Gilze-Rijen.
Het latere werk van Addy van Mierlo draagt door haar verrassende kleurgebruik vaak nog sporen van haar liefde voor de natuur.
Dat is met name het geval in haar schilderijen,aquarellen en gouaches.
Het kunstzinnige leven van Addy van Mierlo is een zoektocht langs alle mogelijke denkbare technieken, die een beeldend kunstenaar ten dienste kunnen staan. Haar achtereenvolgende werken maken zichtbaar dat de kunstenares ook bezig is met een persoonlijke ontdekkingsreis.
In 1990 maakte ze kennis met de Sumi-E techniek, die uitgaat van een minimum aan penseelstreken en een maximum aan verbeeldingskracht. Sindsdien brengt Addy haar werk  steeds meer terug tot de essentie. De kern waar het om gaat is ook de gedachte achter haar millennium-monument in het centrum van Westerhoven.

Hoe ver kun je gaan in de kunst en hoe dicht moet je bij jezelf blijven? dat is de zoektocht van de kunstenares, die zo haar eigen handschrift heeft ontwikkeld. Kenmerkend voor haar hele werk zijn spontaniteit en authenticiteit.

login leden