Kaart niet beschikbaar

Datum/Tijd
Datum(s) - 19 maart 2020

BKV Atelier

‘Bloemen in de kunst door de eeuwen heen

’Wilhelmien van Dijk-Knapen

In de voorjaar en de zomer wanneer het Ploegpark op z’n mooist is, word ik al wandelend bevangen door de schoonheid van deze magische plek. De bomen wisselen elkaar af met daaronder een groen tapijt van gras. Kleurige bordes met een bonte mengeling van bloemen die zich uitstrekken voor de Ploeggebouwen. Oprecht een feest voor de ogen. Het is het levens werk van Nederlands bekende tuin architecte Mien Ruys.  Door haar bijdrage aan het culturele erfgoed van Bergeijk, raakte ik geïnspireerd tot het schrijven van mijn lezing; Bloemen in de kunst door de eeuwen heen.

Niet alleen Mien Ruys ook andere kunstenaars hebben zich laten inspireren door bloemen in hun kunst. Meerdere kunstenaars en hun kunstvormen wil ik belichten in deze lezing. Ik wil hiermee tevens de aanzet geven tot het samenstellen van een groepsexpositie. Laat je meevoeren en inspireren en kom creatief
tot actie tot het maken van een kunstwerk dat is geïnspireerd op bloemen? De groepsexpositie zal medio augustus/september plaatsvinden op een nog nader te bepalen locatie in Bergeijk. Nadere info voor de expositie zal volgen voor degene die meedoen.

De lezing wordt gegeven door Wilhelmien op donderdag 19 maart a.s. in het jeugd-atelier van de Bergeijkse Kunstenaars Vereniging, Dokter Rauppstraat 37 te Bergeijk. U bent welkom vanaf 19.30u en de lezing begint om 20.00u. Voor niet leden is de lezing €7,50, voor vrienden van de BKV €2,50 en voor leden van de BKV is de lezing gratis te bezoeken. Je kunt je aanmelden via; info@bergeijksekunstenaarsvereniging.nl