Weverijmuseum Geldrop

Vanwege het CORONA virus was het geplande uitstapje op zondagmiddag 15 maart j.l. uitgesteld tot een nog te bepalen datum!! Binnenkort wordt bekend gemaakt wanneer dit bezoek alsnog plaats zal vinden

Zoals eerder voorgesteld tijdens de jaarvergadering zouden we als BKV een bezoek brengen aan het Weverijmuseum te Geldrop.

Het ontwerp van de educatieve en interactieve inrichting  is door Bob Bruns gemaakt. Hij is bereid en kan dus als geen ander een en ander het nodige vertellen over de totstandkoming van het concept en ontwerp.
Het museum is vrij uniek omdat dit het enige nog werkende museum is, waar oud-wevers de rondleiding verzorgen.
Meer informatie is te verkrijgen via de website www.weverijmuseum.nl.

Excursie Weverij Museum Geldrop

Zaterdag 14 mei was het zover. De door Corona uitgestelde excursie, georganiseerd door Bob Bruns, vond eindelijk plaats. Het (helaas) kleine gezelschap werd  enkele uren rondgeleid door vrijwilliger heer Piet, die demonstraties gaf van een aantal verschillende weefgetouwen. Het museum-gedeelte is zo’n vier jaar geleden bedacht en ontworpen door Bob, uitgevoerd door de firma Bruns. Indrukwekkend en op een boeiende manier was de informatieve wand actief te beleven. In de enorme garenklos gaf de film een duidelijk beeld van de weefgeschiedenis in Geldrop. Zeer de moeite waard.