Project – Mozaïek van De Nachtwacht

Vanwege het 10-jarig bestaan van de BKV opperde Jack van Bommel, vriend van de BKV, het idee om met z’n allen ‘De Nachtwacht’ op onze eigen manier te creëren, ongeveer op ware grootte, op 3 gegronde panelen van populieren triplex (2500 x 1220 x 9 mm) met alleen een voortekening, zoals hierboven. Het paneel wordt daarna in (interessant) te schilderen stukken gezaagd van verschillende grootte al naargelang het aantal deelnemers, zodat er een mozaïek ontstaat. Ieder kan het stukje ‘Nachtwacht’ op een eigen manier invullen, als je je maar aan de tekening op het paneel houdt. Het schilderen kun je samen met anderen organiseren in het BKV-Atelier; je kunt je paneel ook thuis in je uppie afmaken. Het resultaat zal een boeiende mengeling van stijlen zijn. Heel spannend! Later wordt bekeken hoe en waar we de “Bergeijkse Nachtwacht’ gaan laten zien aan het volk.

Om dit te kunnen realiseren willen we allereerst van de BKV-leden/vrienden weten wie hier aan mee wil werken. Wie zich het eerste meldt, staat nummer 1 in de rij om een paneel te kiezen, nummer 2, enz….. De sluitingsdatum van aanmelden is 28 februari 24.00 uur. Reageren: jossmeets1946@gmail.com

Inmiddels hebben zich 21 leden en/of vrienden van de BKV aangemeld en zijn de panelen voorzien van de uitvergrootte afbeelding van De Nachtwacht en de 21 vakken aangebracht.
Nadat iedereen zijn keuze heeft gemaakt zullen de individuele paneeltjes aan de achterzijde worden voorzien van een houten frame zodat ze weer tot een geheel aan elkaar gemonteerd kunnen worden.