Project – Mozaïek van De Nachtwacht

Vanwege het 10-jarig bestaan van de BKV was het idee ontstaan om met de BKV-leden ‘De Nachtwacht’ op een eigen manier te realiseren. Ongeveer op ware grootte, op 3 gegronde panelen van populieren triplex (2500 x 1220 x 9 mm) met alleen een voortekening, zoals hierboven. Omdat er 21 leden zich voor dit project hadden aangemeld werd het paneel daarna in 21 te schilderen stukken gezaagd van verschillende grootte zodat het totaal een mozaïek vormde.
Elk BKV-lid kon het stukje ‘Nachtwacht’ op een eigen manier invullen, als men zich maar aan de lijntekening op het paneel hield.
Het schilderen konden de BKV-leden samen met anderen organiseren in het BKV-Atelier.
Men kon het eigen paneel ook thuis in z’n uppie bewerken.
Het resultaat is een boeiende mengeling van stijlen geworden.
Inmiddels is de “Bergeijkse Nachtwacht verhuisd naar het Gezondheidscentrum Bergeijk (tegenover het gemeente huis), waar het dagelijks te bezichtigen is, met uitzondering van de zondag.