Schilderijen van Daan van den Enden in de Kattendans

Datum(s) - 1 oktober 2018 - 31 oktober 2018
Hele dag

De Kattendans

Daan van den Enden is een kunstenaar die ruim 40 jaar tekent en schildert.
Een kunstenaar die zich vele technieken eigen heeft gemaakt wat blijkt uit zijn schilderijen die te  zien zijn in het cultureel centrum de Kattendans te Bergeijk.

De stijl van Daan van den Enden is duidelijk herkenbaar. Hij schildert realistisch, kleuren zijn fris en helder.

Opvallend is daarbij dat hij op diverse ondergronden werkt, zoals
op industrieel karton. Beschildert deze om ze daarna weer met een scherp voorwerp te bekrassen of hij gebruikt natuurlijke producten en verwerkt deze op het karton met de verf of over de verf.
Uiteraard  schildert Daan ook op linnen en papier.

Hij heeft het talent om gevoel in de portretten weer te geven die hij schildert. De geschilderde modellen  zijn prachtig weergegeven en ook hier ziet de aandachtige toeschouwer dat hij  gevoel en beweging in zijn werken kan weergeven.
Ook schildert hij bloemen en geeft hij mooie weergave van interieur van oude gebouwen weer. In feite maakt het niet uit wat hij schildert, de kleuren die hij gebruikt zijn goed afgestemd op elkaar.
Een aanrader om deze expositie te gaan bekijken.
De Kattendans is elke avond open en in de weekenden na 13.00 uur

Daan van den Enden is lid van de Bergeijkse Kunstenaars Vereniging en ook lid van de Schilders vereniging De Rietpen uit Bergeijk

Daan van den Enden
0031-(0)615479992