KUNSTOPDRACHT STATIEPORTRET

Categorieën

KUNSTOPDRACHT STATIEPORTRET TBV RAADSZAAL GEMEENTEHUIS BERGEIJK

Koning

De gemeenteraad van Bergeijk wil graag een staatsieportret in de raadszaal van het gemeentehuis van Bergeijk laten maken door een plaatselijke kunstenaar.
Voor de uitvoering van deze opdracht is een werkgroep gevormd. Deze werkgroep wil door middel van deze advertentie de kunstenaars oproepen om een ontwerp in te sturen voor deze opdracht.

Opdracht/Criteria
Voor het staatsieportret gelden de volgende zaken:

• Het staatshoofd mag alleen, maar mag ook met eega, geportretteerd worden;
  • De vorm /materiaalgebruik is vrij, het mag een portret zijn, een schilderij, een borstbeeld of anderszins;
  • Het kunstwerk komt in de raadszaal, die gebruikt wordt voor raadsvergaderingen, huwelijken en diverse bijeenkomsten.
    De raadszaal is in Rietveldkleuren ingericht. Daarom geldt de randvoorwaarde, dat het kunstwerk hier bij moet passen
  • Het kunstwerk moet, indien nodig, gemakkelijk te verplaatsen zijn
  • Het kunstwerk mag 2 of 3 dimensionaal zijn
  • Het staatshoofd moet herkenbaar zijn.
    Procedure en budget
    Na afronding van de selectieprocedure wordt de documentatie geretourneerd. Voor de overige inzendingen worden geen kosten vergoed. Voor nadere informatie of het inplannen van een bezichtiging kan, tijdens kantoortijden, contact worden opgenomen met de heer D. Westerink (d.westerink@bergeijk.nl)Uw inzending kunt u sturen naar:t.a.v. de heer J. JanssenDomineestraat 8aJCJHJanssen1946@kpnmail.nl
  • 5571 EJ Bergeijk
  • p/a Bezoekerscentrum Teutenhuis
  • Stichting Promotie Bergeijk
  • Nadere informatie en inzendingen
  • Indien gewenst kunnen kandidaten vooraf een afspraak maken om de raadszaal te bekijken.
  • Voor het uiteindelijk geselecteerde staatsieportret is een budget van maximaal € 2.500 beschikbaar.
  • De selectiecommissie bestaat uit vertegenwoordigers van de gemeente, de Stichting Promotie Bergeijk (contactpersoon en administrateur) en 2 onafhankelijke kunstadviseurs, die zijn uitgesloten van deelname. De selectiecommissie nodigt kunstenaars uit die in Bergeijk wonen of die lid zijn van de BKV. U kunt tot 31 december 2015 een schetsontwerp en relevante, actuele documentatie van uw werken (portfolio) naar het hieronder staande adres sturen. U kunt per persoon slechts 1 ontwerp indienen. De selectiecommissie beoordeelt de ontwerpen en bepaalt de gunning.
    Nadere informatie en inzendingen
    Stichting Promotie Bergeijk