Keramiekcursus voor beginners

Bergeijkse Kunstenaarsvereniging breidt aanbod voor volwassenen uit!

DOORSTART BEGINNERS CURSUS KERAMIEK!

vanaf 21 september 2023 wordt er een doorstart gemaakt met de beginnerscursus “Keramiek”.
Het betreft een cursus waaraan ook een zestal cursisten deelnemen die al wat bekend zijn met de basistechnieken.
In 8 lessen, eventueel uitgebreid tot 10 lessen, worden enkele basistechnieken voor het vormgeven met klei aangeboden.
Nieuwe cursisten kunnen kennis maken met de volgende technieken: duimpotjes maken, opbouwen met rolletjes en de plaattechniek. De cursisten die door al wat bekend zijn met de genoemde technieken kunnen daarop voortborduren en/of aan de slag gaan met nog niet eerder behandelde technieken zoals; het werken met plakken klei in combinatie met drukmallen en massief opbouwen in combinatie met het uithollen van een werkstuk.
De werkstukken worden gedecoreerd aan de hand van diverse technieken zoals, slib, engobes, graffito in combinatie met transparant glazuur .
Het eindresultaat van ieder techniek wordt in de aanwezige oven gebakken.

De cursus is voor iedereen geschikt die nog geen of heel weinig ervaring heeft met het werken met klei.

Na deze cursus kun je, als je dat wilt, doorstromen naar een vervolgcursus of zelf, indien je besluit lid te worden van de  BKV (Bergeijkse Kunstenaarsvereniging) bij ons vrij komen werken in het atelier.

START: 21 september op WOENSDAGOCHTEND van 10 TOT 12.30 UUR

Voor de introductiecursus is nog plaats voor maximaal van 4 personen, wat te maken heeft met de maximale groepsgrootte van tien personen.
Totale kosten: 8 x € 12,50 = €100,- exclusief materiaalkosten à circa € 12,- voor een pak klei en een bijdrage voor het glazuren, wat afhankelijk is van de hoeveelheid engobes en glazuur dat er gebruikt wordt.

8 LESSEN, eventueel uitgebreid tot 10 les ochtenden

Uitgebreide informatie en aanmelden via:  info@bergeijksekunstenaarsvereniging.nl , via het invul keuzeformulier op de BKV website www.bergeijksekunstenaarsvereniging.nl of via 0031-(0)620745583